-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31626 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

آيا ستارالعيوب بودن خداوند با دادن چشم برزخي به برخي بزرگان تنافي ندارد؟

از آيات و روايات متعددي استفاده ميشود كه اعمال انسانها، افزون بر چهره ظاهري خود، يك چهره واقعي نيز دارد كه در اين جهان از نظر انسان ها به جز عده كمي پنهان است; اما اين چهرههاي دروني، در جهان ديگر ظاهر ميشوند كه از آن به تجسم اعمال تعبير ميشود. قرآن كريم ميفرمايد: اِنَّ الَّذينَ يَكتُمونَ ما اَنزَلَ اللّهُ مِنَ الكِتـَبِ ويَشتَرونَ بِهِ ثَمَنـًا قَليلاً اُولغكَ ما يَأكُلونَ في بُطونِهِم اِلآالنّارَ; (بقره، 174) كساني كه آيات خدا را كتمانميكنند و به وسيله آن درآمد ناچيزي فراهم مينمايند آنان جز آتش چيزي نميخورند. همچنين در آيه 100 سورة نسأ، خوردن مال يتيم را بسان خوردن آتش دانسته و تاكيد كرده است كه: آنان كه مال يتيم ميخورند گرچه چهره ظاهري عملشان بهرهگيري از غذاهاي لذيذ و رنگين است; اما چهره واقعي اين غذاها، آتش سوزان است. و همين چهره است كه در قيامت آشكار ميشود. در روايتي نيز آمده است كه روزي حضرت امام سجاد7 به زهري در عرفات هنگام حج فرمود: چند نفر حاجي در اين جا ميبيني؟ زهري گفت: چند صد هزار نفر... حضرت فرمود: نزديك شو، حضرت به صورت زهري دستي كشيد و فرمود حال به مردم نگاه كن. زهري ميگويد: همه را جز عده كمي به شكل بوزينه ديدم.(مستدرك الوسايل، محدث نوري، ج 10، ص 39، موسسه آل البيت.) از نكات ياد شده معلوم ميشود كه ديدن چهره واقعي انسان ها با چشم برزخي ممكن است، منتها هر كس به اين مقام نميرسد. افرادي كه خود را تهذيب كردهاند ممكن است به اين بينش برسند. معمولاً افرادي كه با تزكيه به اين ديد ميرسند به اختيار خودشان و درخواست از خداوند اين ديد از آنها گرفته ميشود.

بنابراين، چنين نيست كه هر كسي كه به اين مقام رسيد، همواره همه افراد را با چهره واقعي خود ببيند; زيرا كه چنين چيزي بسيار سخت و حتي زندگي را با نزديكان ناممكن ميسازد. و بر فرض ديدن چهره باطني افراد، اين بزرگان به چنان درجهاي رسيدهاند كه باطن افراد را به رخ آنان نكشند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.